Senaman Untuk Turun 4 kg Dalam 4 Minggu

 On Friday 14 November 2014  

Senaman Untuk Turun 4 kg Dalam 4 Minggu

Selain daripada diet atau pemakanan seimbang, apa lagi yang anda boleh lakukan?
Bersenam.

Tidak dinafikan, senaman juga penting untuk turunkan berat badan. Ia adalah suatu kepuasan kerana badan dan minda kita jadi lebih segar dan hebat. anda sudah mula bersenam? Jika tidak, boleh pelajari jenis senaman yang sesuai untuk diamalkan :)

Jenis senaman yang kita boleh lakukan?

Cardio Training

Cardio training paling efektif untuk membakar kalori/lemak serta-merta semasa sesi senaman. Jika dilakukan dalam tempoh yang lama, lebih banyak lemak dibakar. Contohnya berjalan kaki, berbasikal, berenang, berlari dan sebagainya.

Weight Training

Senaman pemberat fokus kepada pembinaan otot. Ia tidak membakar kalori yang banyak semasa sesi senaman, tetapi ia membakar lebih banyak selepas senaman dan dalam keadaan rehat. Kelebihannya ialah ia dilakukan dalam masa singkat dan pembinaan otot-otot badan kelihatan cantik. Cukup untuk membuatkan kenalan cemburu kepada kita. Fokus senaman adalah pada otot utama seperti dada, perut, lengan, bahu dan kaki. Boleh guna dumbbell, barbell atau resistance machine.

Kelebihan jika anda bersenam ialah, boleh makan lebih sedikit daripada orang yang berdiet semata-mata. Asalkan tidak lebih kalori. Kenapa perlu tahan diri daripada makan makanan yang sedap bukan? :)

Tips: Jika terlebih makan, bakar balik dengan bersenam. Kan bagus begitu?

Ebook Formula Kurus

Untuk panduan lengkap di dalam menguruskan badan. Dapatkan ebook "Formula Kurus" ini segera!. Hanya RM47 sahaja untuk tubuh yang lebih sihat serta kehidupan yang lebih ceria. Dapatkan sekarang di sini --> Formula Kurus
Senaman Untuk Turun 4 kg Dalam 4 Minggu 4.5 5 Syahmi Azhar Friday 14 November 2014 Selain daripada diet atau pemakanan seimbang, apa lagi yang anda boleh lakukan? Selain daripada diet atau pemakanan seimbang, apa lagi yang anda boleh lakukan? Bersenam. Tidak dinafikan, senaman juga penting untuk t...