2 Jenis Senaman Untuk Bakar Lemak

 On Tuesday 3 February 2015  

2 Jenis Senaman Untuk Bakar Lemak
2 jenis senaman ini ialah Cardio dan weight training. Saya sudah pasti anda sudah biasa dengar 2 jenis senaman ini.

Apakah itu “cardio exercise”?

Senaman kardio adalah senaman yang melibatkan peningkatan degupan jantung dan kepantasan. Banyak contoh yang biasa kita lihat antaranya berlari, badminton, bola sepak, berbasikal, jogging atau berenang. Ia boleh dilakukan dengan intensity rendah, sederhana dan tinggi.

Weight training pula adalah aktiviti mengangkat bebanan yang berat. Ia juga melibatkan degupan jantung yang tinggi tetapi dalam masa yang singkat. Kerana tidak mungkin kita mampu mengangkat beban yang berterusan tanpa rehat.

Banyak kajian telah membuktikan aktiviti latihan cardio diselang seli dengan aktiviti weight training dapat meningkatkan pembakaran kalori dan lemak yang berganda-ganda berbanding anda membuat latihan cardio sahaja. 

Ia dipanggil “hybrid training”. Menarik jika kita dapat berlari pecut, marathon yang jauh selama berjam-jam dan juga mampu angkat berat.

Untuk dapatkan lebih banyak tips untuk kuruskan badan, anda boleh dapatkan ebook ini --> Formula Kurus
2 Jenis Senaman Untuk Bakar Lemak 4.5 5 Syahmi Azhar Tuesday 3 February 2015 2 jenis senaman ini ialah Cardio dan weight training. Saya sudah pasti anda sudah biasa dengar dua jenis senaman ini. 2 jenis senaman ini ialah Cardio dan weight training. Saya sudah pasti anda sudah biasa dengar 2 jenis senaman ini. Apakah itu “cardio...